Kategorier
Mine sider
Hedrum Ravei 110, 3270 Larvik
33 99 35 50 / Butikk og Kundeservice

HjemOfte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Kjøp i nettbutikk og fysisk butikk
Har dere produktet på lager?

På hver individuelle produktside vises antall enheter som finnes på lager. Denne beholdningen stemmer i de aller fleste tilfeller. Enkelte avvik kan forekomme, spesielt for trelast, panel og listverk. Hvis det er angitt en lav lagerbeholdning for produkter under en av disse kategoriene, så anbefaler vi deg å ringe oss på forhånd.

Når leveres varene mine?

Alle ordrer som skal sendes pakkes normalt samme dag eller neste virkedag.

Småpakker (esker og postpakker) : Sendes samme dag eller neste virkedag etter de er ferdig pakket. Når de er sendt med transportør tar det normalt 1-4 virkedager før pakken er fremme, avhengig av hvor i landet pakken skal leveres. Du kan logge inn på din konto for å finne sporingsnummer når pakken er sendt.

Store pakker (byggevarer) : Sendes enten med kranbil for levering direkte til byggeplass, eller med lukket bil for henting på nærmeste terminal. Kranleveringer leveres vanligvis 3-8 virkedager etter mottatt ordre og levering med lukket bil innen 2-6 virkedager. Du kan logge inn på din konto for å finne sporingsnummer når ordren er sendt (gjelder kun levering med lukket bil).

Når kan jeg hente ordren min?

Hvis du har bestilt varer for henting i vår butikk kan du normalt hente neste virkedag. Du får en melding når ordren er klar til henting. Husk å sjekk søppelpostkassen i tilfellet meldingen har havnet der. Får du ingen melding i løpet av 2 virkedager må du gjerne ringe oss 🙂

Hvordan vet jeg når ordren har blitt sendt?

Når vi sender ordren, eller den er klargjort for henting, vil du motta en email som forteller deg dette. Har ordren blitt sendt vil du kunne spore ordren hele veien, med unntak av kranlevering til byggeplass. Har du valgt å hente ordren i butikk, så er den nå klar til å hentes.

Om du ikke mottar noen email kan du sjekke i søppelpostkassen. Om du ikke finner noen melding der kan du logge inn på din konto. Gå så til din ordre for å vise status, sporingsnummer, etc.

Du kan selvfølgelig også ringe kundeservice.

Hvorfor vises kun ``Hent i butikk`` som fraktvalg?

Enkelte varer er for lange eller for store i volum, eller går lett i stykker hvis de sendes som normal postpakke. Det gjelder f.eks. listverk og annet langt gods. Om du har lagt slike produkter i handlekurven vises ikke Bring / Posten som fraktvalg, og veier varene til sammen under 50kg vil ikke fraktvalg som f.eks. kranlevering vises. Over et gitt antall kg vises kranlevering og godstransport som fraktvalg. Det er greit å vite at vi ikke har noen fortjeneste på fraktkostnaden, og du betaler det vi blir fakturert av transportør.

Om du allikevel vil at vi sender med Bring / Posten, som sannsynligvis vil være dyrere enn godstransport, så kan du kontakte kundeservice. Du blir da fakturert for den reelle fraktkostnader og mottar pakken på eget ansvar, være seg skader o.l.

Etter ordren har blitt sendt
Mine varer var skadet ved ankomst. Hva gjør jeg?

Vi beklager at varene har er skadet. Det har skjedd under transport, og det er derfor viktig at du tar kontakt med oss så raskt som mulig. Ta bilde av skadene og send bildene sammen med en beskrivelse til oss på email.

Om du henter en pakke på lokalt postkontor, post-i-butikk eller levert hjem med Bring / Posten, er det viktig at du sjekker emballasje for skader ved levering. Om Emballasjen er skadet må du åpne pakken på stedet for å sjekke at innholdet ikke er skadet. Om innholdet er skadet må du ta dette opp med betjeningen eller sjåfør. Du skal ikke ta med deg en pakke med skadet innhold. For ordens skyld skal det nevnes at dette er regler nedskrevet av Bring / Posten, og ikke noe vi pålegger deg.

Det mangler noe på leveringen

Hvis du mangler et produkt som du forventet ble levert sammen med resten av din ordre må du gjerne ringe oss, så sjekker vi årsaken med det samme. Det kan for øvrig være at ordren har blitt sendt i flere kolli. Sjekk sporingsnummeret som du finner ved å logge deg inn på din konto, så finner du raskt ut om forsendelsen består av ett eller flere kolli.

Det kan også være at vi har vært utsolgt for produktet du savner. Da har vi i tilfellet forsøkt å kontakte deg. Sjekk din email (også i søppelpostkassen) og telefonloggen. Vi forsøker alltid å løse slike problemer så raskt som mulig.

Hvordan returnerer jeg en ordre?

Du kan returnere ordren til vår adresse. Returen må sendes som bedriftspakke, slik at den blir levert direkte til vårt lager. Vi henter ikke ut returnerte ordrer fra post i butikk.

Du har 14 dagers angrerett på varer kjøpt gjennom nettbutikk fra dagen du mottar varen. Ved å benytte seg av angreretten skal produktet eller produktene være ubrukte og i original, uåpnet emballasje, uten skade. Returen må emballeres godt og sendes direkte til vårt lager : Bygg og Hage AS, Hedrum Ravei 110, 3270 Larvik.

Når vi mottar returen sjekker vi at innholdet er helt, uåpnet og i original emballasje. Går returen gjennom vil vi refundere ordrebeløpet.

Vært klar over at kostnaden for returfrakten ikke refunderes.

Hjelp. Min ordre har ikke kommet.

Vennligst sjekk din ordrebekreftelse for å være helt sikker på at produktet du venter på faktisk er bestilt, før du kontakter oss. Det er også verdt å vite at om du bestiller etter klokken 1200 vil leveringen ta en ekstra virkedag.

Logg inn på din konto hvor du finner sporingsnummer. Da vil du enkelt kunne følge ordren for å se hvor den befinner seg akkurat nå.

Du er selvfølgelig velkommen til å ringe oss, så hjelper vi deg spore ordren.

Produkthjelp
Hvor mye panel eller kledning trenger jeg?

Under hvert individuelle kledning- og panelprodukt står det angitt hvor mange meter som går med per kvadratmeter. For å finne ut hvor mange kvadratmeter du trenger måler du eksempelvis lengden og høyden på veggen du skal kle – 2,4 meter høy og 6 meter lang gir 14,4 kvadratmeter. Skal du kle med 14×120 panel som det går 9,1 meter av per kvadratmeter trenger du 131 meter. Husk å ta høyde for 10-/15% kapp. De fleste panel- og kledningstyper er endepløyd som gjør at de kan lengdeskjøtes. Det gir minimalt svinn, men du må alltid ta høyde for endekapp og feilkapp.

Hvor mye veier det jeg har bestilt?

Skal du hente varer er det ofte greit å vite hvor mye din ordre veier.

Klikker du deg inn på et produkt vil det vanligvis stå i produktbeskrivelsen under tilleggsinformasjon hvor mye produktet veier. Vekt står ikke spesifisert under f.eks. malingskoster, da det ikke er like relevant, men under tyngre produkter står det spesifisert.

For å gjøre det enkelt finner du en liten oversikt her:

  • 5cm betongprodukter: 112kg m2
  • 6cm betongprodukter: 134kg m2
  • 20x20cm granittblokk: 115kg m
  • 30x30cm granittblokk: 270kg m
  • 40x40cm granittblokk: 460kg m
  • 14mm panel: ca 6kg m2
  • 19mm kledning: ca 8kg m2