Generelle vilkår og betingelser

Kjøp i nettbuikk

Alle kjøp som gjennomføres i nettbutikken betales under gjennomføring av ordren og vil plukkes, pakkes og sendes samme dag, eller neste virkedag. Bestillingsvarer og eventuelt utsolgte produkter vil kunne gi forsinkelser. Les mer om avvik under levering. Ved mottak av ordren er det viktig at pakkseddel kontrolleres slik at antall, mål og produkter stemmer med bestilling. Ta kontakt med kundeservice så raskt som mulig ved eventuelle feil. Vi ordner opp. Våre kunder må være over 18 år og bedriftsavtaler inngås kun med norskregistrerte foretak. Alle bedrageriforsøk vil politianmeldes.

Levering

Bygg og Hage leverer over hele landet normalt innen 4 virkedager om ikke annet er avtalt. Normalt sender vi med Bring. Bedriftskunder kan avtale egne leveringsmetoder. På Østlandet kan vi også levere med kranbil. Les mer under "Levering".

Priser

Alle priser på disse nettsidene oppgis inkludert mva. Vi tar forbehold om prisfeil og andre avvik som fører til at din ordre må endres. Ved eventuelle endringer vil vi ta kontakt med deg. Du står da fritt til å kansellere ordren eller gjøre endringer. Våre leverandører gjennomfører prisendringer en eller flere ganger hvert år og justeringer vil gjennomføres på alle påvirkede varer i nettbutikken. Allerede fullførte ordrer vil ikke bli påvirket.

Betaling

I nettbutikken kan du betale med de vanligste bank- og kredittkort, og faktura med 14 dagers forfall eller delbetaling. I butikk kan du betale med kort og kontant. For bedrifter tilbyr vi faktura med 14 dagers forfall etter godkjent kreditt.

Bedriftsavtale

Alle typer bedrifter kan opprette bedriftsavtale hos Bygg og Hage - gunstige betingelser, faste avtaler, innkjøpsliste og en dyktig leverandør med lang erfaring. Les mer under Bedriftsavtaler.

Cookies

Disse nettsidene bruker Cookies (informasjonskapsler) for å gi deg en bedre brukeropplevelse og for å gi oss statistikk over bruk av nettbutikken. 

Pakkesporing

Vi forsøker til enhver tid å holde lagerstatus oppdatert slik at du alltid vil motta en komplett ordre. Hvis vi mot formodning skulle mangle en vare vil denne ettersendes fraktfritt. Bygg og Hage AS vil bekrefte med ny leveringsdato.

Bygg og Hage AS benytter Bring som transportør.
Pakkesporing Bring: http://www.bring.no/

Transportkostnader

Bygg og Hage AS sender de aller fleste ordrer med Bring / Posten Norge, med unntak av tunge produkter som betong og stein. tilbyr faste fraktkostnader. Bygg og Hage AS forholder seg til transportørens til enhver tid oppdaterte satser. Hos Bygg og Hage AS tilkommer ingen skjulte kostnader. Forsendelser sendt med Posten Norge, Bring eller andre transportører, som er innlevert ditt lokale postkontor for henting vil ligge på aktuelt kontor i 14 dager etter ankomst. Blir ikke forsendelsen hentet ut inne fristen satt av postkontoret, og den sendes i retur vil kunden belastes fraktkostnader begge veier (minimum 250,-) + behandlingsgebyr pålydende 150,-.

Skader eller mangler

Har du ikke mottatt alle varene som ble bestilt og varen ikke er restet hos Bygg og Hage AS ber vi deg ta kontakt med kundeservice hvor du oppgir hvilken vare som mangler, ditt kundenummer og ordrenummeret det gjelder, så skal vi hjelpe deg med å finne ut hva som har skjedd.

Har du mottatt feil vare, en vare som ikke stemmer i.h.t. ordrebekreftelsen tar du kontakt med kundeservice hvor du oppgir hvilken vare som mangler, ditt kundenummer og ordrenummeret det gjelder. Du vil motta en bekreftelse på at varen er feil og at du kan returnere varen til oss. Retur av varer må godkjennes av oss før en eventuell retur. Hvis du ikke har mottatt en bekreftelse om at Bygg og Hage AS aksepterer retur av varen vil du bli belastet for transportkostnader. Produktemballasje må være uåpnet. Erstatning eller bytte av vare som er åpnet vil ikke aksepteres.

Har du mottatt en skadet vare må følgende prosedyre utføres:
Ta vare på emballasje og produkter.
Meld i fra om retur til Bygg og Hage AS (som beskrevet over).
Vent på returbekreftelse fra Bygg og Hage AS og henvend deg så hos Posten eller Bring med skadde produkter inkludert all emballasje.
Skriv ut en skademelding. Posten eller Bring hjelper deg med dette.
Sammen med returbekreftelse fra Bygg og Hage AS og skademelding fra Posten/Bring sendes varen til Bygg og Hage AS
Bygg og Hage AS sender deg ny vare eller refunderer varekostnaden etter avtale.
I.h.t. lovverket (Lovdata.no) henvises det til at du utfører slike saker "innen rimelig tid". Ved å handle hos Bygg og Hage AS aksepterer du at dette er innen 14 virkedager fra du har mottatt produktet(-ene), tilsendt eller hentet ved vårt lager.

Reklamasjon

Ved produktreklamasjon skal kundeservice kontaktes gjennom kontaktskjemaet på disse sidene. Er det feil eller mangler på et produkt du mottar fra Bygg og Hage AS ber vi deg ta kontakt med oss slik at dette kan rettes opp i. Vi vil i første omgang forsøke å gi fjernhjelp, men vil i noen tilfeller be om at produktet sendes oss i retur slik at det kan undersøkes. Finner vi feil eller mangler ved produktet vil vi sende et helt nytt produkt, evt. utstede en refusjon etter avtale. Garanti gjelder ikke ved produktslitasje. Produktslitasje er f.eks. slitasje på belte, drev og andre slitedeler på treningsapparater. Brente børster, oppspiste drev og annen slitasje på elverktøy. Slitasje eller defekter på møbler forårsaket av bruker, og mer. Garanti gjelder kun ved feil eller mangler som skyldes avvik i produksjon.

Service

Ved behov utfører vi service og reparasjoner på alle produkter vi leverer. Dette forutsetter at produktet sendes oss. Vi utfører service ved mottak og returnerer produktet til eier ved fullført service eller reparasjon. Fraktomkostninger belastes kunden. Kostnad for service beregnes i.h.t. vår standard timepris.

Retur av varer

Vi forsøker alltid å leve opp til dine ønsker og behov som kunde hos Bygg og Hage AS og vil behandle eventuelle returer av produkter som ikke virker på en rask og effektiv måte. For å gjøre dette forutsetter det at du spiller på lag og gjør som beskrevet under. En stor andel av returer ville kunne vært unngått hvis disse enkle stegene hadde blitt fulgt. Følg punktene i rekkefølge fra 1 til 6:
Les brukerveiledningen hvis dette følger produktet.
Søk på internett etter løsning på problemet (bruk søkemotorer som Google eller Yahoo).
Hvis produktet krever firmware kan dette ofte hentes ned fra produsentens hjemmeside.
Søk etter problemet på produsentens hjemmeside.
Send en melding til vårt kundesenter.
Hvis du fortsatt har problemer med produktet søker du om retur til Bygg og Hage AS. Ta kontakt med kundesenteret og oppgi ditt kundenummer, gjeldende ordrenummer og beskrivelse av problemet, så sender vi en returbekreftelse og instruksjoner om hvordan du skal gå frem.

Angrefrist

Bygg og Hage AS følger angrerettloven..
Du har rett til å angre kjøpet så lenge produktets innpakning ikke på noen måte er ødelagt / forringet og produktet fremstår som nytt.
Du kan kun benytte deg av angrerettloven som privatperson. Næringsvirksomheter kan ikke benytte seg av angrerettsloven. Angreretten kan ikke benyttes dersom varen ikke kan leveres tilbake i samme stand og mengde, eller skader og forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukers side. Angrerettloven kan ikke benyttes hvis forbrukeren har brutt forseglingen. Alle kostnader for porto fra og til selger belastes forbruker i sin helhet. Alle kostnader ut over vareverdi belastes forbruker i sin helhet. Velger du å benytte deg av angrerettloven for produkter som Bygg og Hage AS har tilpasset spesielt i.h.t. dine ønsker og behov vil forbrukeren belastes for kostandene for utført arbeid og materialer.

Hvis du ikke henter pakken ved ditt nærmeste postkontor eller henteavdeling og forholder deg passiv vil du belastes for fraktkostnader (minimum 200,-) + behandlingsgebyr pålydende 150,-.

Du kan angre kjøpet før ordren sendes fra Bygg og Hage AS ved å gå inn på "Min konto" og kansellere ordren. Du har benyttet deg av angreretten når Bygg og Hage AS bekrefter ordren avsluttet. Ordren kan ikke kanselleres etter ordrestatus er satt til "Postlagt".

Hvis du angrer kjøpet etter pakken er hentet kan du sende melding til kundeservice. Husk å legge ved ditt kundenummer, ordrenummer og varen det gjelder. Bygg og Hage AS vil bekrefte benyttelse av angrerett innen kort tid. (Du kan ikke returnere varen før vi har sendt deg en bekreftelse for benyttelse av angreretten). Har du mistet angrerettskjemaet som fulgte leveransen sender vi deg et nytt skjema som du tar med deg til postkontoret. Sørg for at personalet på postkontoret fester angrefristskjemaet godt på pakken før den sendes. Så raskt vi har mottatt pakken og godkjent innpakning og produkt som ubrukt vil vi refundere beløpet til din konto. Forbruker belastes for porto.

For å benytte deg av angreretten kreves det av deg at prosedyren over følges og at produktet er i ubrukt stand. Etter passerte 14 dager vil du ikke lenger kunne benytte deg av angrerettloven / angrefristloven. Vi anbefaler at du returnerer varen i en av postens pakkeforsendelser, slik at du til enhver tid kan spore pakken for å vite hvor den befinner seg.